איך להתחיל קריירת כתיבת תוכן ברשת
התוכן הוא המלך, כולם כבר יודעים, המחלוקת נגמרה מזמן. בשביל לקדם אתר, לעשות יחסי ציבור יעילים, להגביר מכירות או כמעט כל מטרה אחרת בעולם המקוון נדרשת כתיבה איכותית. המעסיקים יודעים את זה והם מוכנים לשלם לא מעט עבור תוכן שימושי.
זה לא פשוט להתחיל קריירה בכתיבת תוכן. התחרות האכזרית בשוק יכולה לרפות ידיים בקלות. אבל כשחושבים על זה, אנחנו חיים בעולם תחרותי. אין התחלה קלה בשום תחום. ניסיתם פעם לפתוח דוכן שייקים? תאמינו לנו, זה מצריך מאמצים כבירים והרבה רצון. לא פחות מאשר להתחיל בקריירת כתיבה. זה רק משתלם הרבה פחות.
אז יש לכם את הכישרון ויש לכם את התשוקה. ישנן שתי אפשרויות מרכזיות לתקוע את הרגל בדלת הכניסה לתעשייה.
1כתיבת בלוג
הדרך הטובה ביותר להתחיל קריירת כתיבה היא להציג את היכולות שלך. אין דרך קלה יותר לעשות זאת מאשר להתחיל לתחזק בלוג. זו הדרך הטובה יותר להראות מי אתם, מה הסגנון שלכם, כמה אתה לוקחים את עצמכם ברצינות מבחינה מקצועית ולבדל את עצמכם מכותבים אחרים. בלוג איכותי הוא כרטיס הביקור הטוב ביותר שתוכלו לייצר. קחו בחשבון, הבלוג שתפתחו יכול להכריע את גורלכם לשבט או לחסד בתעשייה. אז אל תפתחו בלוג כלאחר יד. הקדישו זמן וחשבו היטב על הדברים. בלוג לא מציג רק את יכולות הכתיבה שלכם. הוא מציג גם את תפיסת העולם שלכם. גם את תפיסת המקצועיות שלכם. יהיה קל מאוד לראות אם אתם מתכננים קריירת כתיבה רצינית או אם אתם רואים בכתיבה גיג זמני. קצב פרסום הפוסטים שלכם גם יהיה פקטור בתחושה הכללית של הרצינות שתשדרו. בקיצור, לפתוח בלוג זה לא רק להמציא שם משתמש וסיסמה. זה שלב כמעט מתחייב בקריירת כתיבה, שלב חשוב ומשמעותי, תנו לו את הכבוד והרצינות המגיעים לו.
המעסיק הבא שלכם יכול להיות קורא קבוע או מזדמן בבלוג שלכם. המעסיק הבא בטוח יבקר בבלוג שלכם לפני שיחליט לעבוד אתכם. קחו את זה בחשבון מכל היבט שהוא. בחרו בקפידה את התכנים שתפרסמו. היו דיפלומטים והיזהרו כאשר אתם כותבים על נושאים נפיצים. זה בסדר להביע דעה נחרצת בנושא שנוי במחלוקת. אבל קחו בחשבון שאם המעסיק הפוטנציאלי שלכם מחזיק בדעה הפוכה הוא צריך להיות מלאך בשביל להתעלם מכך. כמובן, מבחינה ויזואלית, שמרו על טעם טוב. תמונות שלכם מחוף הים בבגדים מינימאליים כנראה לא ישדרו את מסר המקצוענות שהייתם שואפים אליו.
כאשר יש לכם בלוג ראוי לשמו אתם יכולים להשתמש בו כדי לפנות באופן אקטיבי לחברות וגופים שהייתם שמחים לעבוד איתם ולהשתמש בבלוג ככרטיס ביקור. זה מאוד פשוט לדוג כתובת אימייל של איש מפתח בארגון ולפנות אליו במייל מנומס ולהציע את שירותכם ולצרף את הבלוג בקישור. זה הרבה יותר אפקטיבי מאשר לצרף מסמך קורות חיים לאותו אימייל.
מה עוד לעשות בבלוג
כתבו בנושא מסוים
כתיבה מקצועית מצריכה יכולת מיקוד. אין ספק שקל יותר לכתוב על הנושאים שמעניינים אותנו באותו הרגע. אולם, מבחינה מקצועית, לבלוג שמתמקד בנושא מרכזי אחד יש יתרונות רבים. ראשית תוכלו להבין טוב יותר את קהל הקוראים שלכם ואת הצרכים שלהם. בלוג כזה מושך קוראים חוזרים רבים ואם השכלתם לנצל זאת הצלחתם ליצור קהילה בתוך הבלוג שלכם. לקהילה פעילה אין מחיר, מכל היבט שהוא. כמובן, עצם העובדה שאתם כותבים בנושא מסוים יכול להביא את המעסיקים הפוטנציאליים בתחום שמעניין אתכם אל הבלוג ואל היכרות אישית עמכם. כמובן, שכתיבה בנושא יחיד גם מצריכה העמקה ומעידה על יסודיות ומקצועיות.
השקיעו במראה, אם אפשרי – מתגו
אין מה לעשות, אנחנו חיים בעולם שטחי ומהיר. החלטות בבליינד דייט יכולות להתקבל תוך שלושים שניות וגם המשרה הבאה שלכם יכולה להיות מוכרעת בתוך שלושים שניות. בלוג מוקפד מבחינה ויזואלית לעיתים יעשה את כל ההבדל. אם הצלחתם למתג את הבלוג שלכם עם הלוגו הקולע, הצבעים המתאימים והאווירה הכללית – אתם חצי דרך שם. עכשיו באמת המעסיקים הפוטנציאליים שלכם יתפנו לבדוק את התוכן עצמו.
אתם כותבים מקצועיים – שימו קריאה ברורה לפעולה
ודאו שאנשים יודעים מה אתם עושים על ידי כפתור מתוכנן בקפידה המפנה אנשים אל דף בו ניתן לברר על השירותים שלכם. אתם לא כותבים בשביל לשעשע את החברים שלכם ובשביל שאימא תוכל לשלוח לינק לבלוג לחברות שלה. אתם כותבים בשביל להתפרנס.
שימו דף נחיתה
התייחסו לעצמכם כאל מוצר ואל הבלוג שלכם כאל אתר החברה. לשם כך נדרש דף נחיתה ראוי לשמו המאפשר לכל מי שבמקרה נקלע לבלוג להבין מיד ובדיוק מי אתם ומהם היכולות שלכם. אפשר להסוות את זה כדף היכרות עם הבלוג והנושא המרכזי שבו אבל אל תשכחו מי כאן ה"מוצר" האמיתי. אתם המוצר – לא הבלוג.
שימו עדויות אותנטיות
אנשים לא אוהבים להיות ראשונים לשכור את שירותיו של כותב או כותבת. הצלחתם להשיג שלושה או חמישה לקוחות ראשונים? לא משנה מה גודל העבודה שעשיתם עבורם. עשו הכול על מנת לקבל את רשותם להציג אותם בבלוג כממליצים. אלא עם כן פישלתם איתם בגדול – הם בדרך כלל ישמחו לפרגן ועל הדרך לקבל קצת פרסום חינם.
שימו תמונת פנים
אין דרך להדגיש מספיק כמה זה חשוב. גם אם אתם לא "מתים" על הקטע של חשיפה, בכל זאת, חייבים תמונת פנים. כדאי ורצוי להשקיע היטב בתמונה שמציגה אתכם באופן מקצועי. תמונה שלכם עם לפטופ על הברכיים בסלון יכולה להיות יעילה אבל סביר להניח שתמונה שלכם בבגדים ייצוגיים ליד שולחן עבודה תקנה לכם יותר לבבות אצל מעסיקים שרואים בעיקר ניאונים רוב שעות היממה. תשקיעו בתמונה מכל היבט ותעבירו אותה תחת ידיים של גרפיקאי. זה יעלה לכם גרושים ויראה מיליון דולר.
כתבו תוכן טוב
כל מילה מיותרת.
2התחילו כפרילאנסרים
כמו כל דבר בחיים, לבנות בלוג מקצועי ורציני שיציג אתכם נאמנה, את היכולות שלכם ואת השאיפות שלכם – לוקח זמן. עד שזה יקרה אין זה אומר שאתם צריכים לשבת בחוסר מעש מול המסך, לרפרש ולספור לייקים. חפשו באופן אקטיבי אחר המשרות הזמניות והעבודות המזדמנות. אלו יספקו לכם גם את הניסיון הדרוש וגם יועילו לכם בנראות של הרזומה.
הקפידו להציג כל עבודה, קטנה כגדולה, באופן המקצועי ביותר. אם זה בשיתופים מתאימים ברשתות החברתיות, אם זה באימיילים לקבוצות תפוצה נבחרות ואם זה בבלוג המקצועי שלכם.
למצוא את העבודות הללו זה לא עניין פשוט ובדרך כלל גם מצריך התמודדות לא טריוויאלית מול כותבים רעבים אחרים. הקדישו זמן למציאת כל האתרים הרלוונטיים המציעים פניות לפרילאנסרים ופתחו בהם פרופיל מושקע. אל תזלזלו בחשיבות הפרופיל או תתעצלו להשקיע בנראות שלו. כמו תמיד, השלושים שניות הראשונות יכולים להכריע יותר מאשר עומק התוכן שלכם.
אל תראו פחיתות כבוד בעבודה כפרילאנסר. נכון שהמטרה שלכם היא קריירת כתיבה יציבה ורצינית אבל פעמים רבות הקשר הראשוני עם לקוח לצורך כתיבה חד פעמי יכול להוליך לקשר ארוך שנים ולתזרים מזומנים שיכול להיות חיוני בשנים הרזות.
איך לפעול באתרים של פרילאנסרים?
התמקדו באתר אחד או שניים
כבר אמרנו, בחיים שום דבר טוב לא מגיע מהר. גם לאתרים למציאת פרילאנסרים יש חוקים משלהם. צריך להשקיע זמן בכדי לייצר לעצמכם פרופיל אטרקטיבי שמציג ניסיון לצד איכות. תצטרכו להתמודד על קבלת עבודות, לבצע אותן על הצד הטוב ביותר ולקבל דירוג בהתאם. משום כך עדיף להתמקד באתר אחד או שניים לכל היותר. אל תתפתו להיות רשומים בכל אתר שגוגל מצא עבורכם מתוך תחושה שאתם עלולים לפספס עבודות. תסמכו על המעסיקים שלפני שהם הולכים לפתוח את הארנק הם עושים בדיוק את אותו חיפוש יסודי שאתם עשיתם. הם כבר יפרסמו בכל אותם האתרים כדי להגיע למרבית הכותבים. לכן, היו ממוקדים ופתחו את הפרופילים שלכם באתר, עבו אותם בעבודות ובדירוגים.
שדרו מקצוענות
כל מה שנאמר לעיל לגבי הנראות של הבלוג תופס גם כאן. כולל הפרטים לגבי התמונה.
הקדישו זמן ומאמצים כאשר אתם מציעים את עצמכם למעסיקים
באתרים לפרילאנסרים יגיעו אליכם פעמים רבות פניות מצד מעסיקים שירצו דברים דומים. לעולם אל תתפתו לעשות קופי-פייסט מהצעה שנתתם למעסיק אחר לפניה נוכחית. אי אפשר להסביר איך בדיוק זה עובד אבל מרגישים את זה. הקולגות שלכם יעשו את זה – שלא יהיה לכם ספק. אל תיפלו בקטע הזה. הקפידו להקדיש לכל מעסיק זמן את הזמן הנדרש כדי ללמוד אותו ולתת לו התייחסות אישית שמעידה על הרצינות שלכם ועל הרצון העז שלכם לזכות בעבודה.
היזהרו בדירוגים שלכם
כולנו כבר חיות אינטרנט שנים רבות ויודעים להעריך את כוחם של הדירוגים. היזהרו מאוד מדירוגים שליליים. בעוד שדירוגים חיוביים נקראים על ידיי המעסיק הפוטנציאלי בעין מנומנמת הרי שביקורת שלילית תקפיץ אותו ופעמים רבות תחרוץ את גורלכם. לשבט. הקפידו לסיים כל מחלוקת בצורה מקצועית ובאווירה טובה ככל הניתן ורככו את הביקורות והטונים ככל יכולתכם.
הבינו את חוקי המשחק באתר
בכל אתר שחקו לפי החוקים המקובלים בו. לכל אתר פרילאנסרים יש את החוקים שלו שבהם הוא משתמש בכדי להגן על המודל העסקי שלו. למשל, יש אתרי פרילאנסרים כדוגמת fiverr שאינם מאשרים תקשורת מחוץ לאתר. למרות שתמיד ניתן לעקוף את המגבלות הטכנולוגיות הדבר אינו רצוי ופעמים רבות יתקבל בעין לא יפה מצד המעסיקים הפוטנציאליים. מעבר לכך, אם החריגה תתגלה על ידיי צוות האתר אתם מסתכנים בחסימת החשבון שכה רבות עמלתם על המוניטין שלו ושכרכם יוצא בהפסדכם.
למדו את הקולגות המצליחים שסביבכם
אתרי פרילאנסרים הם אתרים תחרותיים לכל דבר, כמו בחיים האמיתיים. הקדישו זמן ללמוד מיהם הקולגות המובילות בתחום שלכם ולימדו היטב את הפרופיל שלהם. בגבולות הלגיטימיות, אל תתביישו לחקות את הדרך שלהם להצלחה. אבל, כמובן, דאגו לבידול מובהק. מחר אתם תהיו הגדולים שהחדשים לוטשים אליהם עיניים.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו מרקטפלייס שמתעתד להוביל את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
כותבים מקצועיים במאגר קארדו...
מירב כתיבת תוכן
מתן מלך הפקות קולנוע ותקשורת
אורנה לבנה חיפושית תקשורת
פרסום חזק!
צריכים תכנים איכותיים שבאמת יקדמו את האתר שלכם?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>