דף עסק בפייסבוק לעסק הקטן – דברים שחשוב להקפיד עליהם
אתם כנראה כבר יודעים את החשיבות של הפרסום בפייסבוק ואת התועלת שזה יכול להביא לכם כעסק קטן. הספקות הוסרו מזמן - הפרסום בפייסבוק יכול להגדיל את מערך הלקוחות והיקף הפעילות העסקית שלכם. אבל פייסבוק, בדומה לגוגל, הפך לאניגמה אחת גדולה. פעם ידענו שכדי להביא לקוחות לאתר צריך לעשות קידום, לעבוד על מילות מפתח, לכתוב מאמרים מתאימים ולרצות את גוגל כדי שישים אותנו במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. זה לא לקח הרבה שנים עד שגוגל הפכה להיות המפלצת המורכבת שהינה וכל עבודת הקידום הפכה להיות נחלת המומחים. בפייסבוק הגיעו לאותה תוצאה הרבה יותר מהר.
בכל זאת, ישנם דברים שכעסק קטן אתם יכולים לעשות בעצמכם ולהגיע לתוצאות לא רעות. יכול להיות שכבר יש לכם דף עסקי בפייסבוק ויכול להיות שאתם אפילו משקיעים בו פוסט או שניים בשבוע. עדיין, אתם צריכים להגיע אל הפיד העמוס של העוקבים שלכם, וזה כבר לא פשוט.
במאמר כאן נכתוב כמה כללים והמלצות שיעזרו לכם להפוך את הדף העסקי שלכם לכלי שיווקי יעיל שיכול להביא תוצאות ממשיות לטובת העסק שלכם.
ספקו כמה שיותר פרטים
בדף העסקי שלכם ישנם שדות רבים שנמצאים תחת הלשונית "אודות" (About). מלאו כמה שיותר מהשדות הללו – כתובת דואר אלקטרוני רלוונטית. מספרי טלפון. כתובתכם המלאה. כמובן, מלאו את השדה אודות העסק שלכם בטקסט קריא ובהיר שמספק למבקר הבנה מיידית ומלאה במה אתם עוסקים. השקיעו בניסוח, אל תעשו זאת כלאחר יד. ככל שתמלאו יותר פרטים כך זה ישתלם לכם. המבקרים בדף שלכם מחפשים את הפרטים האלה.
שימו תמונות של המשרד שלכם (אם יש לכם אחד כזה)
אתם עסק קטן, אולי זעיר, יכול להיות שאתם עובדים מהבית. יכול להיות שאתם מבלים את רוב זמנכם אצל הלקוחות. זה עלול להיראות שולי וקטנוני אבל אם יש לכם משרד משל עצמכם חשוב שתשימו תמונות שלו בעמוד שלכם, אולי אפילו כתמונת רקע (התמונה לאורך העמוד למעלה שהלוגו צף עליה). עסק עם משרד משדר לאנשים רצינות, מקצועיות והמשכיות. תתפלאו כמה זה עושה את ההבדל אצל לקוחות פוטנציאליים שבוחרים עם מי להתקשר.
שימו תמונת לוגו
אם אתם עסק שיש לו לוגו – הקפידו בהחלט לשים את הלוגו במקום המיועד לו. במידה ואין לכם לוגו הקפידו לשים תמונה אישית מתאימה. במיוחד אם אתם עסק של אדם אחד יש מקום לשקול לשים תמונה אישית שלכם במקום המיועד ללוגו אפילו אם יש לכם אחד כזה. שקלו לשים בתור תמונת רקע צילום של עצמכם ואם יש לכם עובדים נוספים שקלו לשים אף אותם. כאמור, אם יש לכם משרד זה יהיה רצוי מאוד להצטלם על רקע המשרד ולשדר מקצועיות (ראו סעיף תמונת המשרד).
צרו קשר עם המשפיעים בתחום שלכם
עשו את המאמצים הנדרשים כדי ליצור קשר עם הדמויות והעסקים המשפיעים בתחום הפעילות שלכם. כמובן, גמלו להם באותה המטבע ועקבו אחריהם. שתפו מידי פעם פרסומים שלהם בדף שלכם וצרו את התחושה שאתם מקצוענים וחלק מרשת שחיה את התחום. מלבד זאת קבלת LIKE מידוענים, גם אם הם לא קשורים ישירות לתחום עיסוקכם, תמיד יכולה לעזור ולהביא לחשיפה מוגברת שלכם בפייסבוק.
תקשרו עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם בדפים מתאימים
בקרו באופן סדיר בדפים מקצועיים בתחום עיסוקכם או המשיקים לתחום עיסוקכם ודאגו להשאיר "עקבות" בצורת לייקים לפוסטים או בצורת תגובות לפוסטים ותגובות לתגובות. עשו זאת בחוכמה ולא בצורה מגושמת. זכרו, אתם רוצים ליצור קשר עם אנשים ולא למכור להם. אל תנסו להסיט תנועה של קוראים מדפים אחרים אל הדפים שלכם. אתם אולי תצליחו לגרום לכמה אנשים לבקר אצלכם אבל הרוב הדומם יראה בניסיונות שלכם גסות רוח והתנהגות שאינה מקובלת ברשתות חברתיות ובטח שלא מעסק מקצועי. כמובן, שניסיונות כאלה לא יתקבלו בעין יפה גם אצל בעלי הדף המארח ועלולות להיתקל בסנקציות שונות ושכרכם יצא בהפסדכם. לכן, בביקורים שלכם בדפים מקצועיים של קולגות ואפילו מתחרים הקפידו להיות תקשורתיים, נגישים ומפרגנים.
פרסמו פוסטים שמזמינים ביקור בבלוג/אתר שלכם
אם אתם מתחזקים בלוג או מפרסמים מאמרים באתר שלכם אל תשכחו להודיע לקהל העוקבים שלכם על כל פוסט חדש בבלוג או מאמר חדש. כמובן, באופן צולב, דאגו שלכל פוסט או מאמר באתרכם יהיה קישור ברור והזמנה לעשות LIKE לדף שלכם בפייסבוק. שימו לב, כתיבת פוסט בפייסבוק שמזמין את העוקבים שלכם לעזוב את פייסבוק ולעבור לאתר שלכם הינה אמנות בפני עצמה וכדאי ללמוד איך לבצע זאת בצורה יעילה. יש לבצע הרבה ניסיונות של ניסוי וטעייה עד שתגיעו לנוסחה שעובדת הכי טוב עבורכם.
ערכו הצבעות בדף העסק
השתמשו במנגנון המובנה בפייסבוק כדי לערוך הצבעות בין העוקבים שלכם. זוהי דרך נהדרת לגרום למבקר להיות פעיל ולהתחבר למותג. לדוג' אם אתם אומני תכשיטים, יצירת הצבעה על הפופולאריות בין שלוש עד חמש עבודות שלכם תשיג כמה מטרות. ראשית, העוקבים שלכם יחשפו לעבודה שלכם בצורה לגיטימית ומעוררת עניין. שנית, אתם תקבלו אינפורמציה בעלת ערך רב, מה הלקוחות שלכם אוהבים ומה הם היו רוצים לראות יותר. שלישית, אותם אלו שישתתפו בפועל בסקר יתחברו באופן טבעי למוצרים או לשירותים שלכם. יצרתם סקר? תוצאות הסקר יכולים לשמש אתכם כפוסט המשך נפרד.
השתמשו בכפתור הקריאה לפעולה (Call to Action)
אל תזניחו את כפתור הקריאה לפעולה בעמוד העסקי. ישנן 7 אפשרויות לכפתור זה ולא מן הנמנע שיתווספו אפשרויות אחרות בעתיד. אפשרויות כגון: "הזמינו עכשיו", "צרו קשר", "שחקו משחק", "קנו עכשיו" ועוד. השתמשו בכפתור בהתאם לצרכים העסקיים שלכם. תתפלאו לגלות כמה שימוש עושים בו המבקרים בדף העסקי שלכם וכמה הוא יעיל.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו מרקטפלייס שמתעתד להוביל את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מומחי רשתות חברתיות במאגר קארדו...
אפרת ורדי SEO
מאור לויאן שיווק דיגיטלי חכם
Open - אופן
אורי מינץ - מעטפת השיווק הדיגיטלי שלך
צריכים קמפיין בפייסבוק? לינקדאין? סנאפצ'ט?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>