הנחיות לסרטון ווידאו שיווקי יעיל
הסטטיסטיקות בנושא ווידאו שיווקי מרקיעות שחקים. סטטיסטיקות לדוג': 1) הווידאו השיווקי ייטול כ-70 אחוזים מהתעבורה הצרכנית, 2) מספר מודעות השיווק בווידאו יצמח פי 5 ממודעות טקסט, 3) ווידאו בדף נחיתה ישפר את יחס ההמרה ב-800 אחוזים.
גם אם המספרים הללו אופטימיים מידיי עדיין אין ספק כי ווידאו שיווקי הוא שחקן חזק בתחום השיווק המקוון, אולי החזק ביותר. מכיוון שכך, בתור עסק מפרסם אתם רוצה להפיק את סרטון הווידאו השיווקי הטוב והיעיל ביותר שאתם יכולים לעשות. סרטון ווידאו שיווקי מוצלח יזניק את הביצועים העסקיים שלכם בסבירות גבוהה. במאמר זה מספר הנחיות שכדאי לקחת בחשבון כשמתכננים את הסרטון השיווקי לעסק שלכם. הנחיות אלו רלוונטיות עוד יותר אם אתם עסק קטן עד בינוני.
התרכזו בסיפור לא במכירה
שימו לב לשגיאה חריפה שכבר היום רואים פחות ופחות בסרטונים מקצועיים. סרטון שמתרכז במכירת המוצר או השירות לא מתקבל בעין יפה אצל הצרכנים המתוחכמים של העולם הדיגיטלי. הסרטון שלכם חייב לספר סיפור. המוצר או השירות שלכם צריכים להיות ברקע. למשל, מארגנת חתונות שרוצה להפיק סרטון שיווקי בכדי לקדם את עצמה כדאי ש"תספר" על חתונה מיוחדת ומוצלחת במיוחד. הרבה צילומי רקע מהחתונה, טיפים ורעיונות שיכולים לשרת כל זוג צעיר שעומד לפני חתונה. העובדה שהיא הייתה המארגנת צריכה להיות מובלעת ברקע הסיפור ולא להיות הפואנטה העיקרית. בסרטון רצוי להתרכז בצרכים וברצונות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ורק אחר כך ביכולות המקצועיות שלכם.
עשר השניות הראשונות קריטיות
חמישית מהאנשים שצופים בסרטים שלכם יקליקו הלאה בתוך העשר שניות הראשונות של הסרטון. הקפידו לתפוס את הלקוחות כבר בחמש עד עשר השניות הראשונות של הסרטון. תוך שניות ספורות צריך להיות ברור לצופים מה התועלת שהם יפיקו מצפייה בסרטון שלכם. טכניקה נפוצה היא לשאול שאלה מיד בתחילת הסרטון כדי ללכוד את תשומת הלב של הצופים, התשובה לשאלה צריכה להבהיר לצופים את התועלת המידית עבורם. טכניקה נוספת היא לשים קדימון בתחילת הסרט עם קטע ממה שהצופים עומדים לראות בהמשך שיגרום להם לציפייה. הצופים צריכים להרגיש מיד בהתחלה האם הסרטון ישכיל אותם, אולי יגרום להם לצחוק, אולי להתרגש. בכל מקרה, המטרה הראשונית היא להשאיר את הלקוחות צופים בסרטון עד כמה שניתן, בשאיפה עד תומו.
עשו את הסרטון קצר
בעולם של סאונדבייטס סרטון הווידאו השיווקי שלכם לא יכול להיות מחזה יווני. כל המומחים מסכימים – סרטון שיווקי צריך להיות קצר וקולע.
השתמשו בהומור וברגשות
אל תהיו כל כך רציניים. שימוש בהומור הוא אחת מהטכניקות היעילות ביותר בכדי להעביר מסר. גם אם קהל הלקוחות שלכם הוא מקצועי ומעונב עדיין סרטון עם הומור שמדבר אליו יהיה אפקטיבי יותר מהסרטונים הכבדים של המתחרים שלכם. כמו כן, סרטונים שמפעילים אמוציות הם הרבה יותר אפקטיביים מסרטונים פלקטיים. ככל שהתקציב שלכם מאפשר, הפיקו סרטונים שמוציאים מאנשים רגשות שונים, כעס, עצב, תקווה ואחרים ובדקו מה עובד הכי טוב עם הלקוחות שלכם.
דאגו שימצאו את הסרטון שלכם
בצעו אופטימיזציה לסרטון על מנת שמנועי חיפוש ואנשים יוכלו למצוא אותו בקלות. הקפידו למלא את כל הפרטים הנדרשים כגון מילות מפתח, תגיות ותיאור ממצה. כמובן, תנו לסרטון שלכם שם מיוחד שכולל את מילות המפתח החשובות. מנועי חיפוש עושים שימוש במידע הזה. אם תעשו את זה נכון הדבר גם יגביר את התנועה לאתר שלכם וגם יאפשר למי שמחפש למצוא אתכם. בעניין זה כל הטכניקות הידועות מתחום קידום האתר – רלוונטיות. בנוסף, אתרי ווידאו מאפשרים לכם להעלות תמונה מקדימה (thumbnail) עבור הסרטון. עשו שימוש חכם ביכולת הזו. בחירה בתמונה ממוזערת מתאימה יכולה להגביר את ההקלקות על הסרטון שלכם בעשרות אחוזים.
למדו את הצופים שלכם משהו חדש עם כל סרטון
חלק גדול מקהל הלקוחות שלכם לא יודע בכלל שהוא כזה. לפעמים זהו רק קהל שמעוניין בידע מקצועי או טכני. יש דרכים רבות להעביר ידע מהעולם המקצועי שלכם. זה יכול להיות הסבר איך משתמשים במוצר או בשירות שלכם אבל זה גם יכול להיות דברים יצירתיים אחרים. בית מאפה לעוגות חגיגיות יכול להציג את השירות שהוא מספק אבל מצד שני גם יכול ללמד איך לקחת עוגה פשוטה ולקשט אותה כך שתיראה מיליון דולר. שני הסרטונים יכולים להיות אפקטיביים. אבל הסרטון השני יתקבל בצורה הרבה יותר אוהדת אצל חלק גדול מהלקוחות שיתקלו בו.
הפיקו סרטון מתאים לכל סוג של לקוח
חשבו על אפשרויות ההתמקדות שנותנת לכם פלטפורמה כמו פייסבוק. אין סוף אפשרויות להגיע בדיוק של ראש סיכה לקהל שלכם. אולם גם הקהל שלכם עשוי להיות מפולח עוד ועוד, גיל, מין, מיקום בארץ וכד'. כאשר אתם מתכננים את הסרטון השיווקי שלכם חשבו על הקהל הספציפי אליו אתם מייעדים את הסרטון. ככל שתהיו מדויקים יותר כך הסרטון שלכם יהיה אפקטיבי יותר בהרבה מאוד מובנים.
חשבו על איך נראה הסרטון שלכם בלי אודיו
סטטיסטיקות מספרות כי בפייסבוק 85 אחוזים מהסרטונים נצפים בלי קול כלל. הרבה פעמים אנשים עשויים לצפות בסרטונים בלי סאונד מסיבות שונות. אתם משקיעים כל כך הרבה זמן, מאמץ וכסף בסרטון. נסו לחשוב על איך הוא נראה ללא קול. האם גם אז הוא מעביר מסר? האם גם אז ניתן להבין את הדברים, לזהות את השפה העיצובית שלכם, לזהות את המותג שלכם? אולי אתם רוצים להוסיף כתוביות ברורות? אולי רק כותרות טקסט מתאימות? יש לא מעט טכניקות להגיע לסרטון אילם יעיל ושווה להקדיש לכך מחשבה.
כללו קריאה לפעולה בתוך הסרטון
לא לפספס את העניין החשוב הזה. נכון שתמיד אפשר לשים קריאה לפעולה מסביב לסרטון. לכתוב טקסט, לשים כפתורים או לינקים מתאימים. עדיין, חשוב שגם בתוך הסרטון עצמו יהיו קריאות לפעולה. הזמנה להצבעת LIKE, הזמנה להוספת תגובה, הזמנה לשיתוף, הזדמנה לצפייה בתוכן אחר שלכם, הזמנה לביקור באתר שלכם ועוד ועוד. צריך גם לחשוב היכן לשים את הקריאות לפעולה בתוך הסרטון. האם בהתחלה, באמצע, בסוף. יש בעד ונגד לכל אחד מהזמנים המוזכרים. מחקרים שנעשו הראו שדווקא קריאות לפעולה שהוצגו באמצע הסרטון היו האפקטיביות ביותר. בשורה התחתונה זה מאוד תלוי בתוכן של הסרטון שלכם ואתם כמובן מוזמנים לעשות ניסויים שונים ולשפר את הביצועים.
חשבו על שיתופי פעולה
חשבו על אפשרות לשתף פעולה עם מותגים נוספים או עם ידוענים. אפשר גם לעשות סרטונים שמתכתבים עם סרטונים של מותגים אחרים או סרטונים של ידוענים. זוהי טכניקה מאוד מתוחכמת שיכולה לפעמים גם לפעול כחרב פיפיות. משום כך, צריך לבחור את שיתופי הפעולה בצורה זהירה כך שישרתו את מטרות הסרטון.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמתעתד להוביל את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מקצועני ווידאו שיווקי במאגר קארדו...
Open - אופן
עידן מולטימדיה
חן נירן - קופירייטר למקרים קשים
moradigital
רוצים להפיק ווידאו שיווקי שבאמת יעשה את ההבדל?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>