הפוסט השיווקי בפייסבוק לעסק קטן – עשה ואל תעשה
אתם עסק קטן ואנחנו יכולים רק לשער שהנושא של פרסום ושיווק נמצא תמיד בראש מעיינכם. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכבר הבנתם והפנמתם שפעילות בפייסבוק היא עניין מתחייב בימינו. אי אפשר להתחמק מזה. אנחנו מניחים שיש לכם כבר דף עסקי ושאתם כבר יודעים דבר או שניים על איך הדברים עובדים בפייסבוק. ברור לכם שצריך לבנות קהילה וברור לכם שאתם צריכים לפרסם תכנים. במאמר זה ניתן מספר טיפים על פעילות שיווקית יעילה בפייסבוק לעסק קטן. בעיקר נדבר על מה כדאי ואיך רצוי לפרסם בפייסבוק באופן שיהיה אפקטיבי, יקדם את העסק שלכם מבחינת קהל לקוחות, יבנה את המותג שלכם ובהמשך, כמובן, יביא לכם לקוחות ומכירות.
מה לעשות בפוסט שיווקי בפייסבוק לעסק הקטן
היו אישיים
אם אתם עסק קטן ובמיוחד אם אתם עסק של איש או אישה אחת – היו אישיים. שימו תמונות וסרטים אישיים שלכם. אם זה בבית, אם זה במשרד או בכל מיני אירועים רלוונטיים כגון כנסים, אירועי מכירה וכד'. אלו יכולות להיות תמונות שלכם בסיטואציות מקצועיות ויכולות גם להיות תמונות שלכם עם הכלב שלכם ביום של חופש. הכול – במינון הנכון ובהקשר הנכון – הולך. אבל יש כאן קאטצ' לא קטן. גם הסרטים והתמונות האישיות שלכם לא יכולים להיות סתם תמונות בלי כל חשיבה. אתם בטח לא תשימו תמונות שלכם בביקיני בחוף הים (אלא אם כן העסק שלכם עוסק בבריאות ובכושר והתמונה בטוב טעם ומעבירה מסר). אבל גם סתם תמונות זה לא לעניין. כל תמונה צריכה להיות רלוונטית ועם מטרה. כמו כל כלי שיווקי רצוי שגם התמונות הללו יעברו תחת עין ואפשר גם תחת פוטושופ של איש גרפיקה שיעשה מהתמונה שלכם משהו זוהר ולא תמונה של דודה באירוע משנות השמונים. כמובן שסרטים צריכים לעבור עריכה מתאימה, כיוונון של האודיו ואולי הוספת מוסיקת רקע מתאימה. הסרטים והתמונות שלכם אישיים אבל הם לא יכולים להיראות ביתיים.
הוסיפו הומור וקלילות
אתם אולי לא אנשי שיווק מדופלמים אבל זה בטח לא יבוא לכם בהפתעה אם נאמר לכם שסקס מוכר. אנחנו בטח לא הולכים להציע לכם לשווק עם סקס אבל בהחלט הולכים להציע לכם להתאמץ ולהשתמש בכלי יעיל אחר מעולם המכירות – ההומור. דאגו שהפוסטים שלכם יהיו קלילים ותבלו אותם בהומור. השתדלו שלא יהיו מכירתיים. היו סבלנים. המכירות יגיעו בהמשך. שיווק באופן קליל וכיפי יעיל הרבה יותר מאשר להציג את המוצר או השירות שלכם ולנסות לשכנע את הקוראים שהם צריכים אותו.
פרסמו פוסטים שיוצרים עניין
אם קהל העוקבים שלכם אוהב פוסט של שורה וחצי ואלו יוצרים הכי הרבה עניין – אלו הפוסטים שיהיה כדאי לכם לפרסם. אם קהל העוקבים שלכם מתחבר לפוסטים מפורטים עם סיפור – אלו יהיו הפוסטים שיעשו עבורכם את העבודה הטובה ביותר. אם הקהל שלכם מתחבר לסטטיסטיקות ומחקרים – ספקו לו את זה. בדקו את ההשפעה שיש להוספה של תמונה או סרטון לפוסטים שלכם ועברו לכתוב בסגנון הפוסטים שהצליחו לעורר הכי הרבה עניין. איך תדעו מהו סוג הפוסט היעיל ביותר עבורכם? רק בניסיונות וטעייה. זה לוקח זמן, אין ספק. לבנות קהילה ומותג זה תהליך שאורך זמן.
פרסמו פוסטים שמזמינים שיתופים
אין מה לעשות, לדינמיקה בפייסבוק יש חוקים משלה שצריך ללמוד ולהתעדכן בהם מידי פעם בפעם. ידוע שפוסטים של משפט מחץ יחיד או ממים חכמים מצחיקים זוכים לשיתופים רבים. אז גם אם אתם עורכי דין רציניים או רופאים מנתחים שמתחזקים את עמוד הפייסבוק שלהם במירב המקצועיות והרצינות המתחייבים, פוסט שובב מידי פעם יכול להעיר עמוד רדום. המטרה – לזכות בכמה שיותר שיתופים, ובעקבותיהם עוקבים נוספים.
פרסמו פוסטים שמזמינים תגובות
חשוב לגרום לקהל העוקבים שלכם לא להיות צרכנים פאסיביים של התכנים שתעלו אלא להשתתף באופן פעיל בדף. אחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא לפרסם פוסט קצר שכל מטרתו היא הזמנת העוקבים לכתוב תגובה. הפוסט חייב לעסוק בנושא שרלוונטי לתחום עיסוקכם ורצוי שגם יגע בנושא "חם" ויזמין את העוקבים שלכם לשתף את דעתם בנושא המדובר. אם הצלחתם לייצר שיח בין המשתתפים השגתם את מטרתכם במלואה.
היו עקביים
פרסמו באופן סדיר באותו יום בשבוע ורצוי אפילו באותה שעה. עשו ניסיונות ובדקו באלו זמנים הפוסטים שלכם מתקבלים באופן החיובי ביותר על ידיי העוקבים שלכם. אם הפוסטים שלכם יצליחו לחדור לתודעה של העוקבים שלכם בצורה כזו שהם ידעו מתי הם יתפרסמו ויצפו להם – שיחקתם אותה. הצלחתם במקום ששחקנים גדולים וממומנים מכם נכשלו.
היו תקשורתיים
קחו בחשבון שביום פרסום הפוסט אתם צריכים להיות זמינים ולהגיב במהירות על תגובות לפוסט ופניות אישיות. מעבר לעובדה שאתם משדרים שאתם לוקחים את הקהילה שלכם ברצינות ושאתם זמינים עבורה עצם העובדה שהגבתם ואולי נוצרו עוד תגובות המשך והתפתח שיח משדרת לפייסבוק שהפוסט שלכם יוצר עניין. האלגוריתם של פייסבוק בנוי כך שהוא חושף יותר את הפוסטים הפעילים. מעבר לכך, התגובות הן אחת הדרכים היעילות ביותר להעביר מסרים, כולל כאלו שיווקיים. אבל השתמשו בהן בחוכמה. קהל הקוראים שלכם חכם ורגיש דיו כדי לזהות זיוף.
השתמשו בתגיות
תגיות (Hashtags) עוזרות מאוד לפוסטים להגיע לקהל הנכון. השתמשו בהם בחוכמה ואל תנצלו אותן באופן שלילי. למשל, אל תשימו תגיות פופולאריות שלא קשורות לנושא הפוסט רק בשביל להגיע לתפוצה רחבה. המנגנונים של פייסבוק יודעים להעניש על התנהגות כזאת. השתמשו בתגית קולעת אחת, שתיים במקרים נדירים או שלוש במקרים ממש יוצאי דופן – לא יותר מזה. אפשר להשתמש אפילו בתגית שמותאמת למותג שלכם. זה בהחלט תורם לחיזוק המותג.
לכל פוסט מטרה
קבעו לעצמכם מטרה לכל פוסט ושאפו להגיע אליה. כל מטרה רציונאלית רלוונטית. מטרה יכולה להיות להגיע ל-20 תגובות לפוסט, הגעה למספר שיתופים מסוים, העלאת מספר הכניסות לאתר בעקבות הפוסט או הגדלת מספר העוקבים במספר סביר. מטרה בהחלט יכולה להיות מכירה של מספר יחידות או הגעה לסכום מכירות מסוים. כל מטרה לגיטימית. אבל שימו לב, המטרה לא יכולה להיות ערטילאית. על המטרה להיות ברורה והכי חשוב – מדידה.
הימנעו ממלכודות קליקים
כולנו זוכרים את אותם הפוסטים בפייסבוק שבהם הובטחה כתבה או מאמר מאוד מסקרנים, בד"כ עם תמונה מאוד מושכת, וכאשר הקלקנו עליהם הגענו לאתר שונה לחלוטין מאיפה שציפינו למצוא את עצמנו. פייסבוק התאימו את עצמם והם יודעים לזהות מלכודות קליקים שכאלו. הימנעו לחלוטין משימוש בפרקטיקה שלילית זו.
הימנעו ככל הניתן מקישורים בפוסט
פייסבוק, באופן הגיוני, לא "אוהבת" פוסטים ששולחים את הגולשים לאתר אחר. ידוע שפוסטים עם קישור בתוכם זוכים לתפוצה מעטה עד אפסית. השתדלו להמעיט ככל הניתן בקישורים. שימו קישור רק אם הדבר חיוני ואי אפשר להימנע ממנו.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמתעתד להוביל את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מומחי רשתות חברתיות במאגר קארדו...
די.זי.דיזיין
פולית | Pulit
U First קידום אתרים ושיווק באינטרנט
וויזי - שיווק באינטרנט שמביא רווחים
צריכים קמפיין בפייסבוק? לינקדאין? סנאפצ'ט?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>