סוגים שונים של ווידאו שיווקי לעסק הקטן
פעמים רבות משאירים עסקים קטנים את נושא השיווק בתחתית סדר העדיפויות שלהם. זה, כמובן, לא מעצלנות, מנהלים של עסק קטן בדרך כלל כורעים תחת עומס של מטלות ולחצים. אבל בסופו של דבר מבינים שאי אפשר בלי שיווק מסודר ומחליטים להתפנות לעניין. הפקה של סרטון שיווקי לעסק זה אחד הדברים הראשונים שמבינים שיש בהם צורך. אם זה לאתר הבית ואם זה לשימוש במדיה החברתית ולשימושים רבים נוספים.
הפקה של סרטון שיווקי באופן מקצועי איננה עניין של מה בכך. מדובר בלא מעט אנשים שמעורבים, הרבה זמן, אנרגיה ומאמצים ואם רוצים להגיע לתוצאות אפקטיביות זה בדרך כלל יוצא לא זול במיוחד. לעסק הקטן וגם לעסקים בינוניים זה לא סעיף זניח בתקציב וזה בהחלט מאתגר.
קל לעסק קטן להבין את השירות שווידאו שיווקי יכול לעשות עבורו. אולם רק כאשר חושבים באופן מעשי על הפקת סרטון מבינים שזה לא פשוט בכלל. כמו בהרבה מקרים אחרים דווקא ריבוי האפשרויות מקשה ומבלבל. עסקים קטנים רבים לא משכילים להבין את ההבדל בין סרטון שיווקי שמיועד למדיות דיגיטליות חדשות לבין סרטוני הפרסומת אותם הם מכירים ממסך הטלוויזיה. למותר לציין שהדברים ממש אינם זהים. כך אנחנו יכולים לראות סרטונים רבים במדיה החברתית שתועלתם מוטלת בספק.
במאמר זה נציג מספר סוגי סרטונים שיווקיים פופולאריים שהוכחו כיעילים בקרב עסקים קטנים. אפשר להניח כי רוב רובם של סרטוני השיווק במדיה הדיגיטלית החדשה יפלו לאחת מהקטגוריות המוצגות במאמר כאן.
סוגי סרטוניי שיווק פופולאריים ויעילים עבור עסקים קטנים
סרטון היכרות / סרטון פרופיל
אולי זה רק סוג של קיבעון מוטעה אבל לקוחות אוהבים לעבוד עם עסקים שהם חשים שהם והעובדים בהם מקצועיים וממוקדים במה שהם עושים. שהם קמים בבוקר, מתלבשים ויוצאים אל העבודה המסודרת שלהם במשרד. עובדים שם מתשע עד שש ויש שם טלפון, מזכירה, אולי גם מכשיר פרהיסטורי בשם פקס. זהו בוודאי אחד מהדברים שעוברים שינוי תודעתי בעולם הטכנולוגי המשתנה במהירות שלנו. עדיין, כאשר לקוח בא להתקשר עם עסק קטן ולא מוכר הוא יחפש לראות שהעסק אמיתי, מקצועי וכזה שיענה על צרכיו. אחד הכלים החשובים שיכולים להשרות על לקוח את הביטחון הזה הוא סרטון היכרות מוצלח עם העסק. בסרטון שכזה חשוב להעביר מסר אחד ברור: אנחנו חברה מקצועית! לא חלטורה, לא משהו "על הדרך". סרטון כזה יכול לכלול מספר מרכיבים בוני אמון. ראשית, אם יש חלל עבודה מסודר, משרד, מפעל או כל דבר אחר – מצלמים אותו. אם יש מוצרים ברי קיימא - מצלמים אותם. אם יש עובדים – מצלמים אותם. אם יש לקוחות שמוכנים להצטלם – מצלמים אותם. אם ניתן לצלם אירועים שממחישים את המוצר או השירות – משלבים את זה בסרטון.
בהתאם לאופי העסק הקטן, למוצרים או השירותים שלו אפשר לשלב בסרטון הומור, להעביר חום ואווירה משפחתית, להפגין נחישות או אמונה עצמית וכדומה. הכול הולך כל עוד זה נשמר במסגרת הטעם הטוב וההתאמה ללקוחות הפוטנציאליים. בשורה התחתונה, יש שתי מטרות חשובות לסרטון שכזה. הראשונה, הלקוח שצופה בסרטון צריך להישאר עם תחושה ברורה שמדובר בעסק חי, פעיל ועד כמה שניתן בעל ותק וניסיון. השנייה, הלקוח שצופה בסרטון צריך להשתכנע שהמוצר או השירות של העסק מתאימים לצרכיו או שהם שווים המשך בדיקה.
סרטון הדרכה/ סרטון לימודי
סרטון הדרכה הוא סרטון שמציג דבר מה בתחום המקצועי של העסק, אם זה הצגה של מוצר או הצגה של שירות או כל דבר אחר. על סרטון שכזה לעמוד במספר תנאים. ראשית, על ההדרכה להיות איכותית וכזאת שמספקת ערך לצופה. צריך להיזהר שלא יהיה בה ניסיון למכירה או בדל ניסיון למכירה. אנשים מאוד רגישים וכל ניסיון מכירה יצרום להם. בהחלט אפשר לבקש מהצופים להירשם לרשימת תפוצה או להזמין אותם לבקר באתר המסחרי אבל לא מעבר לכך. שנית, על הסרטון להעביר בצורה חיובית את אישיות המציג וסגנונו, במיוחד בעסקים שמבוססים על אדם אחד. מלבד החשיפה של העסק הערך המוסף של סרטון שכזה, במידה והוא ערוך ומוגש נכון, הוא העצמה של העסק כסמכות ואוטוריטה בתחום ובנייה של מוניטין חיובי.
סרטון מוצר / סרטון אינפורמציה
הצגה של המוצר או השירות באמצעות סרטון היא אולי הדרך המיושנת יותר לפעול בווידאו שיווקי. אולם אין זה אומר שאין בה צורך או ערך. בסרטון שכזה מוצג המוצר או השירות בצורה ישירה ובדרך כלל מוצגים היתרונות ומסופק מידע רלוונטי. ישנן דרכים רבות ושונות להציג מוצר או שירות. אפשר בהחלט להציג את המוצר או השירות גם מבלי לייצר אווירה של מכירה. סרטון מוצר או שירות יכול להיות מתוחכם מספיק בשביל לספר דרכו אודות העסק ודרכי הפעולה שלו ואם מופק נכון יכול לפעול בכל המישורים השיווקיים ולשרת מספר מטרות.
סרטון אישי
בסרטון מסוג זה בוחר העסק לשים בחזית את האנשים העוסקים במלאכה. סרטון שכזה אפקטיבי במיוחד אם מדובר בעסק קטן דיו בשביל להציג את כל האנשים המעורבים בעשייה. הרבה פעמים יש ניסיון להציג את העובדים באופן שבו הלקוח הפוטנציאלי יוכל לזהות את המוצר או השירות עם התכונות והאופי של האנדשים שמוצגים בסרטון. למשל משרד עורכי דין קטן שמציג את הפרקליטים עוסקים בסוגי ספורט שונים, מתחרים ואולי גם מנצחים יכול לשדר מסר של נחישות, הישגיות ולעיתים גם לוחמנות. הכול בהתאם לסוג העסק ולמה שרוצים לשדר. פעילותם של העובדים ואופיים יוצגו כהשתקפות של המסרים ותכונות העסק שרוצים לשדר.
סרטון לקוחות / סרטון עדויות
בסרטון מסוג זה יוצגו או ירואיינו לקוחות של העסק. המטרות של סרטון מסוג זה הן די זהות למטרות של סרטון היכרות. רק שבסרטון שכזה ההיכרות עם העסק ומוצריו או שירותיו נעשית דרך העיניים המפרגנות של הלקוחות. בתלוי בסוג העסק פעמים רבות ללקוחות פוטנציאליים קל להתחבר לעסק באמצעות הזדהות עם לקוחות אחרים. יש לבחור את הלקוחות הנחשפים בקפידה. בדרך כלל ייבחרו לקוחות עם פרופיל גבוה, כאלה שהפרסטיז'ה שלהם כמו גם האמינות שלהם תשרה גם על העסק המפרסם. סרטון שכזה יעיל ומחזק את הקשר בין הלקוחות המופיעים בסרטון לבין העסק שכן שני הצדדים נהנים. בסופו של דבר הסרטון הזה עושה גם ללקוחות המופיעים בו שירות ומעניק להם חשיפה.
סרטון אירוע
בסוג סרטון שכזה מצולמים עובדי העסק הקטן באירוע כלשהו בצורה דוקומנטרית המשדרת אמינות. אירוע יכול להיות כל דבר, למשל, מרוץ למען מטרה טובה, כנס מקצועי בתחום הפעילות של החברה או הכרזה על מוצר או שירות חדש של העסק. המטרות בסרטון שכזה חופפות בחלקן הן את המטרות שבסרטון ההיכרות והן את המטרות שבסרטון ההדרכה. סרטון שכזה מאפשר להכיר את הנפשות הפועלות בחברה מחוץ לכותלי המשרד. בהתאם לאירוע אפשר להשיג מטרות נוספות. למשל סרטון של (חלק) מהרצאה שנותנים אנשי העסק בכנס מקצועי מאפשר גם להכיר את העובדים ובו בזמן גם בונה לעסק פרסטיז'ה מקצועית.
סרטון בידורי
סוג סרטון זה הוא נדיר יחסית אולם מהאפקטיביים ביותר שקיימים שכן תפוצתו הוויראלית גדולה וצומחת הרבה מעבר לקהל הלקוחות המידי של העסק. רוב האנשים שנחשפים לו מגיבים אליו באופן חיובי ולא מתנגד. הפקה של סרטון כזה דורשת תעוזה רבה והמון הומור, לעיתים הומור עצמי. לדוגמה משרד עורכי דין מרובע ומהוגן שעורכי הדין המחויטים שבו מתחילים לשיר שיר הומוריסטי ומשתטים מול המצלמה. אם הטקסט שנון, המוסיקה טובה והסרטון מתובל בהרבה הומור יש לסרטון שכזה סיכוי להגיע להרבה יותר זוגות עיניים מכמעט כל אחד מהסרטונים לעיל. למה לא כולם עושים סרטון שכזה? יש סיבות עיקריות. הראשונה – אומץ, לסרטון שכזה דרוש אומץ, והרבה. השנייה – סרטון שכזה מצריך השקעה מרובה יותר מסרטון אחרים. השקעה בכתיבה, בתכנון, ביצירתיות ובאופן יחסי גם בזמן שמוקדש להפקתו. אבל אם אתם מהחומר הנכון, אנחנו ממליצים לכם בחום, לכו על זה. אתם עוד תיתקלו בסרטון שיצרתם במקומות שלא חשבתם ואולי לא חלמתם שהוא יגיע אליהם. ראינו סרטונים כאלה בטלוויזיה שהרימו עסק קטן והקפיצו אותו כיתה כמעט בן לילה. אל תבנו על זה, אבל היי, לחלום תמיד מותר ואפילו רצוי.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו מרקטפלייס שמתעתד להוביל את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מקצועני ווידאו שיווקי במאגר קארדו...
שיר אלוני- מוזיקה והפקות
עידן מולטימדיה
זברה וידאו שיווקי
מתן מלך הפקות קולנוע ותקשורת
רוצים להפיק ווידאו שיווקי שבאמת יעשה את ההבדל?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>