על החשיבות בבחירת כותבי תוכן מקצועיים לעסק הקטן
נדיר עד בלתי אפשרי להניע מהלך שיווקי או מכירתי בעולם הדיגיטלי מבלי להצטרך לכותבי תוכן. לעסק קטן שנדרש לשירותי תוכן פעמים רבות אין את הייעוץ השיווקי המקצועי שיבהיר לו את חשיבותם הקריטית של איכות התכנים כדי להשיג את מטרותיו ואת הצורך בבחירה בכותבי תוכן מקצועיים. פעמים רבות אותו עסק קטן יוצר קשר עם מספר כותבי תכנים שנמצאו באקראי ברשת ועומד תמה בפני טווח רחב של הצעות מחיר שקיבל. לעיתים הצעת המחיר הגבוהה שקיבל תכפיל או תשלש את הצעת המחיר הזולה ביותר שקיבל. מכיוון שכתיבת תוכן איננה מצריכה דיפלומה או הכשרה כלשהי רבים מוצאים אותה כאפשרות עבודה בשעות גמישות, נוחה ומשתלמת והשוק מוצף בכותבי תוכן. במאמר זה נעלה מספר נקודות הממחישות מדוע כדאי ומשתלם לבחור דווקא בכותבי תכנים מקצועיים שעלותם בדרך כלל גבוהה יותר. הדבר נכון במיוחד בעולם הדיגיטלי שבו אנחנו חיים ופועלים ועוד יותר רלוונטי עבור העסק הקטן שבדרך כלל אינו משופע במזומנים ודווקא עבורו החשיפה היא לעיתים ברמת להיות או לחדול.
למה לבחור בכותבי תכנים מקצועיים?
כותבים מקצועיים יודעים לשאול את השאלות
כעסק קטן אתם מבינים את הצורך ביצירת תוכן שיציף את הייחודיות שלכם ויבליט את היתרונות של המוצר או השירות שאתם מספקים. לכם אין תקציב בלתי נגמר ואפשרויות פרסום בערוצי מדיה שונים שיחפו אחד על השני. התקציב שלכם מוגבל והחשיפה שלכם קריטית. ישנם עסקים רבים שלא יצליחו להבין איך ואיפה בדיוק ובאילו אמצעים טכנולוגיים להשתמש כדי להעביר את המסר. כותבים מקצועיים ידעו לשבת אתכם ולשאול את השאלות כדי להבין מהן המטרות שלכם ויעזרו לכם להבין באיזו צורה ניתן למקסם את האפקטיביות של התכנים שהם יפתחו עבורכם. כותבים מקצועיים ידעו לשאול אתכם שאלות כגון: "מהי המטרה של הטקסט? מכירתית? תדמיתית? היכרות? אחרת?", "מיהו קהל היעד שלכם?", "מהן מילות המפתח המתאימות?", "מהן הקריאות לפעולה? מה תרצו שהקוראים יעשו בגמר הקריאה?", "איך אתם מתכננים לקדם את התוכן שייכתב?", "איך אתם מתכננים למדוד את ההצלחה של הטקסטים?" וכד'. פעמים רבות יגיע עסק אל כותבי התכנים ויבקש מהם טקסטים כדי לקדם את האתר שלו ולאחר שיח מקצועי יבין שהדרך לשם בכלל עוברת ברשתות החברתיות או דווקא בכתיבת בלוג נלווה לאתר המקצועי. מקרים כאלו ואחרים הם דברים שבשגרה. כותבים מקצועיים יצליחו להבין מהעסק מהן מטרותיו השיווקיות ויוכלו לכוון את המאמצים אל האמצעים המתאימים ביותר להשגת המטרות.
כותבים מקצועיים יודעים (ועושים) מחקר
אין מאמר שבא לחדש שלא מקדים לו מחקר מעמיק. לכותבים מקצועיים יש את הניסיון ואת הכלים לבצע את המחקר באופן יעיל וממצה. אין טעם לכתוב טקסט שלא יציע לקורא ערך. אין כל תועלת בטקסט שלא יספק לקורא ידע חדש או יספק לו תובנות שלא היו לו קודם. אפילו כלים אוטומטיים כמו מנועי חיפוש יודעים לזהות בקלות טקסטים שדופים שאין בהם דבר לקורא. כותבים מקצועיים ידעו להגיע במהירות אל גוף הידע הקיים וידעו להפיק תכנים שיחדשו או ינגישו ידע קיים באופן לא טריוויאלי. כותבים מקצועיים יודעים להעריך ולקחת בחשבון את הזמן שיידרש להם לצורך מחקר ולכלול אותו בתמחור המשימה. שלב המחקר הוא קריטי ביצירה של תוכן איכותי ובדרך כלל מהווה מרכיב משמעותי בתמחור של כותבים מקצועיים והשמטתו מאפשרת לכותבים פחות מקצועיים להוזיל את המחיר. אולם ההשקעה הכספית הזו חיונית והתשלום מחזיר את עצמו כשהתוכן משיג את מטרותיו.
כותבים מקצועיים יודעים להעביר את המסר
אתם יכולים להיות חנות פרחים קטנה או חברת הזנק שעכשיו הוציאה את האפליקציה הראשונה, כך או כך אתם יודעים ומבינים שהגודל מאוד קובע. יש הבדל מהותי בין טקסט שלא מוגבל במקום לבין טקסט שמוגבל באורכו. יש הבדל מהותי בין פוסט בבלוג לבין תיאור של אפליקציה בגוגל פליי. הסיבה להגבלה יכולה להיות טכנולוגית כגון הגבלת אורך תיאור האפליקציה במספר תווים על ידיי גוגל או אפל. הסיבה להגבלה יכולה גם להיות תפיסתית, למשל, הלקוח הפוטנציאלי לא יטרח לקרוא מייל שיווקי שנשלח על ידיי חנות הפרחים ביום האהבה אם אורכו יעלה על מספר מילים מסוים. כותבים מקצועיים יודעים להבין את המגבלות ויודעים לסגנן ולנסח את התוכן כך שיגביל או ירחיב את עצמו לתנאים הנתונים ועדיין יעביר את המסר בחדות הנדרשת. לדעת לעשות זאת זה לא רק אמנות אלא גם הרבה מאוד ניסיון, טכניקה ומקצועיות.
כותבים מקצועיים מבינים את המדיה הטכנולוגית
אין כל טעם בטקסט שיווקי אם הוא לא מסוגל לספק את הערך המכירתי המצופה ממנו. כמו כן, אין טעם בטקסט שיווקי אם אין לו את הערך הטכני המוסף הנדרש בעולם הדיגיטלי. למשל, טקסט עיתונאי לא יהיה יעיל דיו בעולם הדיגיטלי בלי התאמה בידי מקצוענים. בנוסף, ברור שאין דין טקסט שנועד לקידום אתר כדין טקסט שנועד להתפרסם בפייסבוק. למנועי חיפוש צרכים משלהם כאשר הם סורקים טקסטים ולרשתות חברתיות צרכים משלהן שאינם בהכרח חופפים. כותבים מקצועיים מקפידים להתעדכן חדשות לבקרים בשינויים המתמידים ובאתגרים שמציבים בפניהם גורמים טכנולוגיים כגון גוגל ופייסבוק ויודעים לייצר תכנים מותאמי משימה. אם המטרה היא קידום אתרים התוכן הסופי יהיה אחד. אם המטרה היא פוסט בפייסבוק התוכן הסופי יהיה שני. אם המטרה היא מייל שיווקי התוכן הסופי יהיה שלישי. בתור עסק קטן שתקציבו מדוד ושקול חשוב לכם להיות אפקטיביים עם הטקסטים שאתם מקבלים. כותבים מקצועיים ידעו להעביר את אותו המידע באופן שיתאים לצינור הטכנולוגי המתאים. כותבים מקצועיים ידעו לקחת תוכן שיועד לצינור טכנולוגי מסוים ולהתאים אותו לצינור טכנולוגי אחר. מעבר לכך, כותבים מקצועיים ידעו לעשות אופטימיזציה של התוכן למספר ערוצים טכנולוגיים במקביל.
כותבים מקצועיים (בדרך כלל) ממוקדים בתחומי עניין מסוימים
כותבים מקצועיים בדרך כלל מתמקדים בתחומים בהם יש להם עניין או הבנה כללית. בתור עסק קטן החשיבות של ההתמצאות בתחום הספציפי שלכם היא קריטית. כעסק קטן אתם שואפים לבדל את עצמכם בצורה מובהקת. אם כותבי התכנים שלכם לא יבינו לעומק את היתרונות שלכם ואם הם לא יכירו היטב את התחום בו אתם פועלים יהיה להם קשה מאוד לכתוב טקסטים יעילים שיצליחו להבהיר לקוראים – ללקוחות הפוטנציאליים שלכם – מדוע המוצר או השירות שלכם הוא כזה ששווה עבורו לפתוח את הארנק. אם אתם עוסקים בתחום הבריאות כנראה שלא תרצו שכותבים בתחום הטכנולוגיה יכתבו עליכם. כותבים מקצועיים יודעים בעצמם איפה נמצאות נקודות החזקה שלהם והיכן הם יכולים להביא תועלת מקסימאלית ללקוח. יש להם את היושרה ואת האתיקה המקצועית לסרב להצעות עבודה בהן הם יודעים שלא יצליחו להביא את היכולות שלהם לידי מיצוי לטובת הלקוח.
כותבים מקצועיים מחויבים ללוחות זמנים
כותבים מקצועיים יודעים להעריך ברמת דיוק גבוהה את הזמן שייקח להם לסיים את המשימה. הם בדרך כלל מחויבים ללקוחות נוספים ויודעים לנהל את זמנם בצורה מקצועית כך שיעמדו בלוחות הזמנים שנקבעו להם. כעסק קטן אתם בוודאי מבינים כמה חשוב לעיתים לפעול בצורה מהירה ומדויקת. אתם יכולים לתאר לעצמכם את הנזק שנגרם כתוצאה ממייל שיוצא באיחור כי הטקסט בושש לבוא או שכתבה שהייתה אמורה להגיע אל שולחן עורך העיתון לא עמדה בדד-ליין כי הכותבים אינם מיומנים דיים. הבחירה בכותבים מקצועיים מפחיתה את הסיכון לכך עשרות מונים.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
המאמר נכתב על ידיי מערכת האתר קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו זירת מסחר (Marketplace) שמתעתד להוביל את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
כותבים מקצועיים במאגר קארדו...
חריבי סטודיו לאנימציה
סטודיו סמדר מחט
אלעד אקרמן - תוכן וצילום
די.זי.דיזיין
צריכים תכנים איכותיים שבאמת יקדמו את האתר שלכם?
האתר קארדו מאפשר לכם להגיע לעשרות מפרסמים בלי לעשות טלפון אחד ובלי כל התחייבות. ספרו מעט על עצמכם ועל הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם. המערכת שלנו תמצא את המשווקים המתאימים לכם ביותר ותשלח אליהם את הפרטים שלכם. אותם משווקים יחזרו אליכם ויספרו לכם על עצמם ומה הם חושבים תהיה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בדיגיטל. לכם נותר רק לקרוא את ההצעות שלהם, ללמוד מהן האפשרויות שעומדות בפניכם, להתרשם מהיכולות והדירוגים של המשווקים, וכמובן - לבחור ולהצליח.
קראו כאן איך קארדו עובד >>